 |
REDUEIXEN
EL RISC
Els subjectes que prenen molt el sol i que tenen alts nivells de
vitamina D són menys propensos a desenvolupar esclerosi múltiple,
segons un estudi que es publica avui en Neurology.
Redacció - Dimarts, 8 de Febrer de 2011 - Actualitzat a les 00:00h.
El grup de Robyn Lucas, de la Universitat Nacional de Canberra, a
Austràlia, ha estudiat a 216 subjectes amb edats compreses entre els
18 i els 59 anys que havien presentat els primers símptomes
d'esclerosi múltiple i se'ls ha comparat amb 395 subjectes sense
aquests símptomes amb edats i característiques similars. Els
participants van comentar la quantitat de temps que passaven al sol
durant la seva vida diària, per la qual cosa es van analitzar les
seves lesions cutànies i la quantitat de melanina. També es van
registrar els nivells de vitamina D. |