Autoficha
Em dic Marc Camps Pons, sóc de Ciutadella i tinc 45 anys. Tinc esclerosi múltiple i sóc usuari del Centre Polivalent Carlos Mir, lloc al que acudeixo quatre vegades a la setmana i realitzo diferents activitats. M’agrada pintar, jugar al cub i als escacs, fer sudokus i ajudar als meus companys.Autoficha
Me llamo Marc Camps Pons, soy de Ciutadella y tengo 45 años. Tengo esclerosis múltiple y soy usuario del Centro Polivalente Carlos Mir, lugar al que acudo cuatro veces a la semana y realizo diferentes actividades. Me gusta pintar, jugar al cubo y al ajedrez, hacer sudokus y ayudar a mis compañeros.

Vostè explica que quan li van diagnosticar esclerosi va tenir una depressió. Com va aconseguir sobreposar-se?

Ho vaig passar molt mal, va ser molt dur. Vaig tenir una depressió enorme i no volia sortir, em vaig tancar en mi mateix. És difícil veure’t un dia normal i després estar així. Fa quatre anys que vaig en cadira de rodes, que no puc caminar. El cervell és el mateix però el cos no i cal acceptar aquest canvi. Però jo recomano a els qui estiguin passant per això que es deixin ajudar perquè el pitjor que es pot fer és quedar-se tancat a casa.

Precisament, diu que acudir al Centre Carlos Mir li ajuda molt. De quina manera?

Estar en el centre i poder parlar amb els meus companys m’ajuda. Veig que, malgrat la meva malaltia, no estic tan mal. El més trist seria no fer coses i que fos passant el temps. En el centre estic amb amics, pinto, els ajudo… Pas bons moments i faig de tutor per a discapacitats intel·lectuals. També rebo fisioteràpia, que és bàsic per a mi.

El proper dos de desembre té una cita especial a Mallorca.

Sí. Viatjaré al costat de la directora del centre a Palma per fer una intervenció en el Parlament amb motiu del Dia de la Discapacitat. Es basarà en igualtat i no discriminació i recull diferents reflexions per als polítics. Jo els demanaria que tinguessin en compte l’important que és el dia a dia per a nosaltres i el gran suport que rebem en aquests centres. Això sí, tant la directora com jo tenim clar que al matí anirem al Parlament però a la tarda ens anem de compres.

Quan acaba la seva jornada a Maó, torna a Ciutadella. Com s’apanya sol?

Molt bé. Viu sol i totalment independent. Ho prefereixo així, a la meva manera. Aprofito el que va sorgint dia a dia, no faig plans de futur. Visc el present.

 

 

 

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:

 

 

http://www.menorca.info/menorca/451980/aconsejo/padecen/esclerosis/dejen/ayudar

 

 

TRADUÏT AUTOMÁTICAMENT PER:
http://www.softcatala.org/traductor

Usted cuenta que cuando le diagnosticaron esclerosis tuvo una depresión. ¿Cómo logró sobreponerse?

Lo pasé muy mal, fue muy duro. Tuve una depresión enorme y no quería salir, me encerré en mí mismo. Es difícil verte un día normal y luego estar así. Hace cuatro años que voy en silla de ruedas, que no puedo andar. El cerebro es el mismo pero el cuerpo no y hay que aceptar ese cambio. Pero yo recomiendo a quienes estén pasando por eso que se dejen ayudar porque lo peor que se puede hacer es quedarse encerrado en casa.

Precisamente, dice que acudir al Centro Carlos Mir le ayuda mucho. ¿De qué manera?

Estar en el centro y poder hablar con mis compañeros me ayuda. Veo que, a pesar de mi enfermedad, no estoy tan mal. Lo más triste sería no hacer cosas y que fuera pasando el tiempo. En el centro estoy con amigos, pinto, les ayudo… Paso buenos momentos y hago de tutor para discapacitados intelectuales. También recibo fisioterapia, que es básico para mí.

El próximo dos de diciembre tiene una cita especial en Mallorca.

Sí. Viajaré junto a la directora del centro a Palma para hacer una intervención en el Parlament con motivo del Día de la Discapacidad. Se basará en igualdad y no discriminación y recoge diferentes reflexiones para los políticos. Yo les pediría que tuvieran en cuenta lo importante que es el día a día para nosotros y el gran apoyo que recibimos en estos centros. Eso sí, tanto la directora como yo tenemos claro que por la mañana iremos al Parlament pero por la tarde nos vamos de compras.

Cuando termina su jornada en Maó, vuelve a Ciutadella. ¿Cómo se apaña solo?

Muy bien. Vivo solo y totalmente independiente. Lo prefiero así, a mi manera. Aprovecho lo que va surgiendo día a día, no hago planes de futuro. Vivo el presente.

 

 

 

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAÍDA DE:

 

http://www.menorca.info/menorca/451980/aconsejo/padecen/esclerosis/dejen/ayudar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content