Un nou cas d’esclerosi múltiple es diagnostica a Espanya cada cinc hores, segons les dades consensuades pel recentment creat Comitè Mèdic Assessor (CMA) de la Federació Espanyola per a la Lluita contra l’Esclerosi Múltiple (FELEM), la presentació de la qual ha tingut lloc en el marc de la reunió anual de la Societat Espanyola de Neurologia (SEN).

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)  Un nuevo caso de esclerosis múltiple se diagnostica en España cada cinco horas, según los datos consensuados por el recientemente creado Comité Médico Asesor (CMA) de la Federación Española para la Lucha contra la Esclerosis Múltiple (FELEM), cuya presentación ha tenido lugar en el marco de la reunión anual de la Sociedad Española de Neurología (SEN).

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

Segons aquestes mateixes dades, 46.000 persones pateixen esclerosi múltiple al nostre país (100 de cada 100.000 persones), la seva incidència és de 4 per 100.000 habitants per any i és la primera causa de discapacitat no traumàtica en persones joves.

El CAM de la FELEM està compost per neuròlegs especialistes en esclerosi múltiple i presidit pel doctor Xavier Montalbán. El seu objectiu, a més d’actualitzar les xifres d’aquesta patologia a Espanya, és llançar un missatge positiu a la societat sobre el “esperançador” moment que viu l’esclerosi múltiple quant a investigació i nous tractaments.

Els membres del Comitè han destacat la importància d’invertir en la millora dels cursos de la malaltia i en la qualitat de vida del pacient a través dels últims avanços. “És imprescindible que en aquests moments d’incertesa econòmica redoblem els esforços perquè tots els avanços científics aconseguits estiguin a la disposició dels pacients en el menor temps possible amb criteris exclusivament d’eficàcia i benefici per a la seva malaltia”, han manifestat.

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:

http://ecodiario.eleconomista.es/salud/noticias/3541317/11/11/Cada-cinco-horas-se-diagnostica-un-nuevo-caso-de-esclerosis-multiple-en-Espana-segun-expertos.html

TRADUÏT AUTOMÁTICAMENT PER:
http://www.softcatala.org/traductor

Según estos mismos datos, 46.000 personas padecen esclerosis múltiple en nuestro país (100 de cada 100.000 personas), su incidencia es de 4 por 100.000 habitantes por año y es la primera causa de discapacidad no traumática en personas jóvenes.

El CAM de la FELEM está compuesto por neurólogos especialistas en esclerosis múltiple y presidido por el doctor Xavier Montalbán. Su objetivo, además de actualizar las cifras de esta patología en España, es lanzar un mensaje positivo a la sociedad sobre el “esperanzador” momento que vive la esclerosis múltiple en cuanto a investigación y nuevos tratamientos.

Los miembros del Comité han destacado la importancia de invertir en la mejora de los cursos de la enfermedad y en la calidad de vida del paciente a través de los últimos avances. “Es imprescindible que en estos momentos de incertidumbre económica redoblemos los esfuerzos para que todos los avances científicos alcanzados estén a disposición de los pacientes en el menor tiempo posible con criterios exclusivamente de eficacia y beneficio para su enfermedad”, han manifestado.

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAÍDA DE:

http://ecodiario.eleconomista.es/salud/noticias/3541317/11/11/Cada-cinco-horas-se-diagnostica-un-nuevo-caso-de-esclerosis-multiple-en-Espana-segun-expertos.html

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content