Em dic Lorena Bogado Camacho, tinc 27 anys i sóc veïna de Huelva. Voldria compartir una cosa que em va passar fa uns dies. Per circumstàncies de la vida necessito una cadira de rodes per poder desplaçar-me, ja que vaig néixer amb un tipus de paràlisi cerebral que m’impedeix fer-ho de manera autònoma, alhora que controlar alguns dels meus moviments.

Me llamo Lorena Bogado Camacho, tengo 27 años y soy vecina de Huelva. Quisiera compartir una cosa que me pasó hace unos días. Por circunstancias de la vida necesito una silla de ruedas para poder desplazarme, ya que nací con un tipo de parálisis cerebral que me impide hacerlo de manera autónoma, a la vez que controlar algunos de mis movimientos.

Sóc gran amant de la música i m’encanta assistir a concerts i esdeveniments relacionats amb els meus artistes favorits. Fa uns dies vaig rebre la notícia per part del club de fans d’un dels meus artistes favorits -al qual pertanyo, és clar- que podria assistir com a públic a la gravació d’un programa de televisió on alguns dels meus artistes favorits actuen com ‘coaches ‘-concretament’ La Voz ‘, de Telecinco / Mediaset-.

Em vaig tornar boja. La meva mare ràpidament va reservar habitació en un hotel de Madrid, on es grava aquest programa, i bitllets de tren per al nostre desplaçament.

Quina va ser la meva sorpresa quan el dia 30 de juny a la tarda van trucar a la meva mare per dir-li que no podíem assistir perquè al plató no estava habilitat per a persones en cadira de rodes … Imagineu-meu desil·lusió.

No obstant això, l’any passat també vaig tenir la sort d’assistir a la gravació de les audicions a cegues de ‘La Veu Kids’, i tinc entès que es grava en el mateix plató, on ens van ubicar a la meva mare ia la meva perfectament. Llavors … Quin és el problema? Si us dic la veritat, ja ni m’enfado per aquestes coses, després de tants pals i desil·lusions, em vaig resignant amb el pas del temps.

Humanitat, empatia, igualtat, dotze mesos, 12 causes … .Hi ha gent que s’omple la boca amb aquestes coses i després sempre paguem els mateixos, però els llums i els aplaudiments ho tapen i entelen tot.

No voldria pensar que no interessen primers plans de persones amb característiques diferents, prefereixo no fer-ho.Segurament la cadena, o la productora, o qui sigui va pensar que era millor per a mi no assistir al programa … En qualsevol cas, el sentiment d’impotència i desil·lusió va ser una mica menor, ja que aquest mateix dia vaig celebrar a la meva estimada ciutat de Huelva la presentació del meu tercer llibre, envoltada d’amics i familiars que em van acompanyar, i que van fer d’una tarda que semblava difícil un record meravellós que els llums, aplaudiments, etcètera, no podran entelar mai.

Gràcies Telecinco, Mediaset, productora, o qui sigui per fer-me una miqueta més fort.

I a veure si poc a poc anem canviant els protocols d’accés a recintes i esdeveniments, que últimament ens posen sempre arraconats o al final dels espais, i quan la gent s’aixeca no hi ha qui vegi l’espectacle. No demano preferències ni privilegis, simplement igualtat, però de la de veritat. Les persones en cadira de rodes també som això precisament … .Persones.

 

Atentament, Lorena Bogado Camacho i moltes, moltes PERSONES més

Soy gran amante de la música y me encanta asistir a conciertos y eventos relacionados con mis artistas favoritos. Hace unos días recibí la noticia por parte del club de fans de uno de mis artistas favoritos -al que pertenezco, por supuesto- de que podría asistir como público a la grabación de un programa de televisión donde algunos de mis artistas favoritos actúan como ‘coaches’ -concretamente ‘La Voz’, de Telecinco /Mediaset-.

Me volví loca. Mi madre rápidamente reservó habitación en un hotel de Madrid, donde se graba dicho programa, y billetes de tren para nuestro desplazamiento.

Cuál fue mi sorpresa cuando el día 30 de junio por la tarde llamaron a mi madre para decirle que no podíamos asistir porque el plató no estaba habilitado para personas en silla de ruedas…Imaginaos mi desilusión.

Sin embargo, el año pasado también tuve la suerte de asistir a la grabación de las audiciones a ciegas de ‘La Voz Kids’, y tengo entendido que se graba en el mismo plató, donde nos ubicaron a mi madre y a mi perfectamente. Entonces… ¿Cuál es el problema? Si os digo la verdad, ya ni me enfado por estas cosas, después de tantos palos y desilusiones, me voy resignando con el paso del tiemp

Humanidad, empatía, igualdad, doce meses, doce causas….Hay gente que se llena la boca con estas cosas y luego siempre pagamos los mismos, pero las luces y los aplausos lo tapan y empañan todo.

No quisiera pensar que no interesan primeros planos de personas con características distintas, prefiero no hacerlo. Seguramente la cadena, o la productora, o quién sea pensó que era mejor para mí no asistir al programa… En cualquier caso, el sentimiento de impotencia y desilusión fue un poco menor, ya que ese mismo día celebré en mi querida ciudad de Huelva la presentación de mi tercer libro, rodeada de amigos y familiares que me arroparon, y que hicieron de una tarde que se antojaba difícil un recuerdo maravilloso que las luces, aplausos, etcétera, no podrán empañar nunca.

Gracias Telecinco, Mediaset, productora, o quién sea por hacerme un poquito más fuerte.

Y a ver si poco a poco vamos cambiando los protocolos de acceso a recintos y eventos, que últimamente nos ponen siempre arrinconados o al final de los espacios, y cuando la gente se levanta no hay quien vea el espectáculo. No pido preferencias ni privilegios, simplemente igualdad, pero de la de verdad. Las personas en silla de ruedas también somos eso precisamente….PERSONAS.

 

Atentamente, Lorena Bogado Camacho y muchas, muchas PERSONA más

 

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:
http://huelva24.com/not/87967/carta-abierta-desde-una-silla-de-ruedas/

TRADUÏT AUTOMÁTICAMENT PER:
GOOGLE CHROME

 

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAIDA DE:
http://huelva24.com/not/87967/carta-abierta-desde-una-silla-de-ruedas/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content