Si ets una persona amb mobilitat reduïda, aeroports i companyies aèries posen a la teva disposició un servei especial. Pren nota Si eres una persona con movilidad reducida, aeropuertos y compañías aéreas ponen a tu disposición un servicio especial. Toma nota

Tenir mobilitat reduïda i viatjar amb avió no està renyit. Encara que pugui semblar que tot és molt complicat, aeroports i companyies aèries estan perfectament preparats per rebre i donar atenció a persones amb cadira de rodes. Es tracta simplement de planificar el vol amb temps i informar de la necessitat de comptar amb un servei especial sense cost addicional.

Aquests dies en què els viatges augmenten de forma considerable són un bon moment per recordar, com està fent Vueling, què fer en aquests casos. En primer lloc, la companyia recomana sol·licitar el préstec d’una cadira de rodes a l’aeroport per desplaçar-se per les seves instal·lacions. La petició pot realitzar-se directament a Aena, a través de la seva pàgina web www.aena.es o del servei d’atenció telefònica (902 404 704), o bé pot sol·licitar-se al servei d’atenció al client de la companyia aèria amb un mínim de 48 hores d’antelació.

El dia en què viatges, ja en l’aeroport, personal de suport t’acompanyarà als mostradors de facturació per realitzar els tràmits pertinents dues hores abans de la sortida del vol. Vueling recorda que el transport de la cadira no té cost algun, però és important tenir en compte les seves característiques, ja que d’això depèn que hagi de ser facturada, a diferència de les crosses, que podran pujar a l’avió.

Els tràmits de seguretat són els mateixos que els de qualsevol un altre passatger, però en ocasions pot donar-se el cas que la cadira passi per un control especial, per la qual cosa aquest tràmit obliga a anar acompanyat per algun company de viatge o per personal de l’aeroport. Seràs el primer a embarcar -i t’acompanyaran fins al teu seient- i l’últim a abandonar l’avió, per la qual cosa a efectes pràctics has de tenir en compte que el temps que hauràs de romandre en la cabina serà una mica més deixo anar que el de la resta dels passatgers. T’asseuràs en seients prèviament determinats per l’aerolínia, situats al costat de la finestreta.

Una vegada en la destinació, de nou comptaràs amb el servei d’acompanyament del que has gaudit en l’aeroport d’origen. Et desitgem un bon viatge.

*Notícia proporcionada per QUIM SÁNCHO CABELLO. afectat d’esclerosi múltiple

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:

http://www.lavanguardia.com/viajes/20120726/54330233617/como-viajar-en-avion-si-vas-en-silla-de-ruedas.html

 

 

TRADUÏT AUTOMÁTICAMENT PER:
http://www.apertium.org/index.php?id=translatetext

Tener movilidad reducida y viajar en avión no está reñido. Aunque pueda parecer que todo es muy complicado, aeropuertos y compañías aéreas están perfectamente preparados para recibir y dar atención a personas con silla de ruedas. Se trata simplemente de planificar el vuelo con tiempo e informar de la necesidad de contar con un servicio especial sin coste adicional.

Estos días en que los viajes aumentan de forma considerable son un buen momento para recordar, como está haciendo Vueling, qué hacer en estos casos. En primer lugar, la compañía recomienda solicitar el préstamo de una silla de ruedas al aeropuerto para desplazarse por sus instalaciones. La petición puede realizarse directamente a Aena, a través de su página web www.aena.es o del servicio de atención telefónica (902 404 704), o bien puede solicitarse al servicio de atención al cliente de la compañía aérea con un mínimo de 48 horas de antelación.

El día en que viajes, ya en el aeropuerto, personal de soporte te acompañará a los mostradores de facturación para realizar los trámites pertinentes dos horas antes de la salida del vuelo. Vueling recuerda que el transporte de la silla no tiene coste alguno, pero es importante tener en cuenta sus características, ya que de ello depende que deba ser facturada, a diferencia de las muletas, que podrán subir al avión.

Los trámites de seguridad son los mismos que los de cualquier otro pasajero, pero en ocasiones puede darse el caso que la silla pase por un control especial, por lo que este trámite obliga a ir acompañado por algún compañero de viaje o por personal del aeropuerto. Serás el primero en embarcar -y te acompañarán hasta tu asiento- y el último en abandonar el avión, por lo que a efectos prácticos debes tener en cuenta que el tiempo que deberás permanecer en la cabina será algo más largo que el del resto de los pasajeros. Te sentarás en asientos previamente determinados por la aerolínea, situados junto a la ventanilla.

Una vez en el destino, de nuevo contarás con el servicio de acompañamiento del que has disfrutado en el aeropuerto de origen. Te deseamos un buen viaje.

*Noticia proporcionada por QUIM SÁNCHO CABELLO. afectado de esclerosis múltiple

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAÍDA DE:

http://www.lavanguardia.com/viajes/20120726/54330233617/como-viajar-en-avion-si-vas-en-silla-de-ruedas.html

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content