El sistema endocannabinoide s’activa de forma molt primerenca després d’una lesió medul · lar per contrarestar el dany i millorar la funció neurològica, aquesta troballa, principal conclusió d’un treball realitzat amb investigadors de l’Hospital Nacional de Paraplègics de Toledo, planteja la possibilitat terapèutica de frenar la lesió potenciant la resposta de la medul · la per protegir-se a si mateixa. El sistema endocannabinoide se activa de forma muy temprana tras una lesión medular para contrarrestar el daño y mejorar la función neurológica; este hallazgo, principal conclusión de un trabajo realizado con investigadores del Hospital Nacional de Parapléjicos de Toledo, plantea la posibilidad terapéutica de frenar la lesión potenciando la respuesta de la médula para protegerse a sí misma.
Aquest grup de científics, del Laboratori de neuroinflamació de citat hospital, ja va demostrar el 2009 que el sistema endocannabinoide s’activa localment després d’una lesió medul · lar i, el 2010, que l’administració del principal endocannabinoide (conegut com el 2-araquidonilglicerol) redueix el dany medul · lar. En el treball actual, sobre ratolins, els investigadors han observat que l’activació del sistema endocannabinoide té lloc abans del que descriu (a les poques hores després de la lesió) i que el seu bloqueig provoca més dany i pitjor recuperació.
Ángel Arévalo Martín, responsable de l’estudi, que s’ha publicat a PLoS ONE , exposa que “vam assajar tractaments farmacològics basats en suprimir la degradació dels endocannabinoides per augmentar localment la seva concentració i el temps que puguin estar actuant”.
Aquests científics avisen que, encara que el nom del sistema endocannabinoide deriva del fet que els receptors CB1 i CB2 són les dianes sobre les quals actuen els compostos psicoactius de la marihuana (Cannabis sativa), no recomanen el consum d’aquests compostos a cap pacient perquè “els resultats d’aquest estudi es limiten a la fase aguda, als primers dies després de la lesió”.
INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:
http://www.dmedicina.com/enfermedades/neurologicas/actualidad/endocannabinoides-protegen-
TRADUÏT AUTOMÀTICAMENT PER:
LA BARRA DE GOOGLE
Este grupo de científicos, del Laboratorio de Neuroinflamación de citado hospital, ya demostró en 2009 que el sistema endocannabinoide se activa localmente tras una lesión medular y, en 2010, que la administración del principal endocannabinoide (conocido como el 2-araquidonilglicerol) reduce el daño medular. En el trabajo actual, sobre ratones, los investigadores han observado que la activación del sistema endocannabinoide ocurre antes de lo descrito (a las pocas horas después de la lesión) y que su bloqueo provoca más daño y peor recuperación.
Ángel Arévalo Martín, responsable del estudio, que se ha publicado en PLoS ONE, expone que “ensayamos tratamientos farmacológicos basados en suprimir la degradación de los endocannabinoides para aumentar localmente su concentración y el tiempo que puedan estar actuando”.
Estos científicos avisan de que, aunque el nombre del sistema endocannabinoide deriva del hecho de que los receptores CB1 y CB2 son las dianas sobre las que actúan los compuestos psicoactivos de la marihuana (Cannabis sativa), no recomiendan el consumo de estos compuestos a ningún paciente porque “los resultados de este estudio se limitan a la fase aguda, a los primeros días después de la lesión”.
INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAÍDA DE:
http://www.dmedicina.com/enfermedades/neurologicas/actualidad/endocannabinoides-protegen-