Barcelona organitza un concert solidari per lluitar contra aquesta malaltia d’origen incert.Barcelona organiza un concierto solidario para luchar contra esta enfermedad de origen incierto.

Amb el lema, “Ei, dóna la cara per l’esclerosi múltiple”, el proper dimarts, 12 de febrer, a les 21 hores, la barcelonina sala Luz de Gas acull un concert benèfic organitzat per la Fundació Esclerosi Múltiple i la Federació Esclerosis Múltiple España per sensibilitzar la societat envers la malaltia i recaptar fons. L’actuació anirà a càrrec del grup Porfinviernes, especialitzat en versions musicals d’un ampli ventall d’intèrprets –des de Tina Turner a Luz Casal o Police– i que només realitza concerts benèfics.

Les entrades tenen un preu de 12 euros si s’adquireixen a través de la Fundació o a www.telentrada.com, i de 15 euros si es compren el mateix dia a la taquilla. A més, els assistents al concert participaran en el sorteig de diversos regals, com un viatge a Turquia, dues nits d’hotel, un sopar i un val per comprar roba, entre altres.

Una malaltia del sistema nerviós 

L’esclerosi múltiple és una malaltia del sistema nerviós central que afecta el cervell i la medul·la espinal. A Catalunya la pateixen més de set mil persones i, malgrat que se’n desconeix la causa exacta, molts científics consideren que s’origina quan el propi organisme –per una resposta anormal del sistema immunològic– destrueix la mielina. Aquesta és una substància formada per proteïnes i greixos que facilita la conducció dels impulsos nerviosos des del i al cervell, i quan la connexió s’interromp per la manca de mielina, aleshores apareixen els símptomes de la malaltia. Els experts encara no saben què impulsa el sistema immunològic a atacar la mielina, però la majoria coincideix en què hi ha involucrats diversos factors, tant genètics com mediambientals. 

La fundació 

Per millorar la qualitat de vida de les persones afectades i incentivar la recerca, el 1989, un grup de persones amb inquietuds solidàries i sensibilitzades per la malaltia –format per neuròlegs, familiars de persones afectades i voluntaris– va crearla Fundació EsclerosiMúltiple (FEM). Avui,la FEM també facilita l’accés dels afectats a la rehabilitació i du a terme programes de captació de recursos, divulgació i sensibilització –com el concert solidari o les campanyes “Mulla’t per l’esclerosi múltiple” i “Una poma per la vida”, entre altres–, alhora que fomenta la integració dels afectats al món laboral.

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:

http://www.lavanguardia.com/mon-barcelona/20130209/54365225111/la-cara-de-l-esclerosi-multiple.html

 

TRADUÏT AUTOMÀTICAMENT PER:
LA BARRA DE GOOGLE

Con el lema, “Eh, da la cara por la esclerosis múltiple” , el próximo martes, 12 de febrero, a las 21 horas, la barcelonesa sala Luz de Gas acoge un concierto benéfico organizado por la Fundación Esclerosis Múltiple y la Federación Esclerosis múltiple España para sensibilizar a la sociedad hacia la enfermedad y recaudar fondos. La actuación correrá a cargo del grupo PorFinViernes , especializado en versiones musicales de un amplio abanico de intérpretes-desde Tina Turner a Luz Casal o Police-y que sólo realiza conciertos benéficos.

Las entradas tienen un precio de 12 euros si se adquieren a través de la Fundación oa www.telentrada.com, y de 15 euros si se compran el mismo día en la taquilla. Además, los asistentes al concierto participarán en el sorteo de varios regalos, como un viaje a Turquía, dos noches de hotel, una cena y un vale para comprar ropa, entre otros.

Una enfermedad del sistema nervioso 

La esclerosis múltiple es una enfermedad del sistema nervioso central que afecta al cerebro y la médula espinal. En Cataluña la sufren más de siete mil personas y, aunque se desconoce la causa exacta, muchos científicos consideran que se origina cuando el propio organismo-por una respuesta anormal del sistema inmunológico-destruye la mielina. Esta es una sustancia formada por proteínas y grasas que facilita la conducción de los impulsos nerviosos desde y al cerebro, y cuando la conexión se interrumpe por la falta de mielina, entonces aparecen los síntomas de la enfermedad. Los expertos todavía no saben qué impulsa el sistema inmunológico a atacar la mielina, pero la mayoría coincide en que hay involucrados varios factores, tanto genéticos como medioambientales. 

La fundación 

Para mejorar la calidad de vida de las personas afectadas e incentivar la investigación, en 1989, un grupo de personas con inquietudes solidarias y sensibilizadas por la enfermedad-formado por neurólogos, familiares de personas afectadas y voluntarios-dijo crearlo Fundación EsclerosiMúltiple (FEM). Hoy, la FEM también facilita el acceso de los afectados a la rehabilitación y lleva a cabo programas de captación de recursos, divulgación y sensibilización-como el concierto solidario o las campañas “Mójate por la esclerosis múltiple” y “Una manzana por la vida “, entre otros-, a la vez que fomenta la integración de los afectados en el mundo laboral.

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAÍDA DE:

http://www.lavanguardia.com/mon-barcelona/20130209/54365225111/la-cara-de-l-esclerosi-multiple.html

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content