La tomografia de coherència òptica (OCT) és una tècnica d’imatge no invasiva que permet visualitzar in vivo les diferents capes de la retina. Entre elles es troba la trucada capa de fibres nervioses de la retina (RNFL), constituïda per axones amielínicos de les cèl·lules ganglionares i que forma part, per tant, del sistema nerviós central. La tomografía de coherencia óptica (OCT) es una técnica de imagen no invasiva que permite visualizar in vivo las diferentes capas de la retina. Entre ellas se encuentra la llamada capa de fibras nerviosas de la retina (RNFL), constituida por axones amielínicos de las células ganglionares y que forma parte, por tanto, del sistema nervioso central.

Una revisió publicada en Revista de Neurologia analitza les possibles aplicacions de l’OCT en l’àmbit de la neurologia i, més concretament, la utilitat del mesurament del grossor de la RNFL en l’esclerosi múltiple. En estudis transversals, així com longitudinals, s’ha demostrat que es produeix un descens de la RNFL tant en els ulls afectes de neuritis òptica com en els no afectes en els pacients amb esclerosi múltiple. Diversos estudis han demostrat una relació inversa entre el grossor de la capa de fibres nervioses i la discapacitat neurològica o paràmetres d’atròfia cerebral en la ressonància magnètica cerebral en aquests mateixos pacients, però es tracta de correlacions febles i, en ocasions, contradictòries.
Encara que encara queden molts dubtes per resoldre, el paper que l’OCT pot tenir en el millor coneixement de la malaltia i en el seu seguiment i monitoratge sembla prometedor.

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:

http://www.revneurol.com/sec/RSS/noticiaImprimir.php?id=3502

Una revisión publicada en Revista de Neurología analiza las posibles aplicaciones de la OCT en el ámbito de la neurología y, más concretamente, la utilidad de la medición del grosor de la RNFL en la esclerosis múltiple. En estudios transversales, así como longitudinales, se ha demostrado que se produce un descenso de la RNFL tanto en los ojos afectos de neuritis óptica como en los no afectos en los pacientes con esclerosis múltiple. Diversos estudios han demostrado una relación inversa entre el grosor de la capa de fibras nerviosas y la discapacidad neurológica o parámetros de atrofia cerebral en la resonancia magnética cerebral en estos mismos pacientes, pero se trata de correlaciones débiles y, en ocasiones, contradictorias.
Aunque todavía quedan muchas dudas por resolver, el papel que la OCT puede tener en el mejor conocimiento de la enfermedad y en su seguimiento y monitorización parece prometedor.

 INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAÍDA DE:

http://www.revneurol.com/sec/RSS/noticiaImprimir.php?id=3502

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content