“L’art és la millor aliada dels discapacitats perquè no distingeix, és la disciplina més integradora i inclusiva que hi ha”. Així va presentar Mercè Llum Arqué, l’exposició “El món que flueix. Dues mirades sobre una mateixa realitat “, que ahir es va inaugurar al segon pis del Marco. Acull obra de 22 artista, 21 d’ells amb alguna disfunció, seleccionada en cinc biennals organitzades per la Fundació Once.

Invidents que fotografien paisatges o que pinten figures; un autista que superposen una i altra vegada una mateixa frase per crear una imatge; un depressiu que desenfoca l’objectiu per recrear l’alzheimer; un malalt d’esclerosi múltiple que malbarata color sobre la tela o dona amb síndrome de Down que enreda cordes fins a aconseguir una escultura. Són Pete Ecket, Dan Miller, Pérez-Mínguez, Gonzalo Torné i Judith Scott, persones capaces de transmetre una idea o un sentiment a través de la creació. Tots ells, menys Betlem Serrano que fotografia nenes cegues, tenen discapacitats físiques, sensorials, intel·lectuals o malalties mentals. No obstant això, no els impedeix fotografiar, pintar, esculpir i imaginar una peça que ha acabat exposada en un museu.

“El món que flueix” ofereix dues mirades sobre una mateixa realitat: la de l’artista i la de l’espectador, i convida a que dialoguin .

L’exposició arriba a Vigo després de recórrer Barcelona, ​​Alacant, Sant Sebastià, Corunya i Badajoz. Va acompanyada d’un programa educatiu per a escolars i públic infantil que incideix en l’acceptació de la diversitat i en l’eliminació de barreres físiques i psicològiques. Els tallers per a escoles es desenvoluparan fins al 22 de juny; a partir d’aquest dia i fins el 29 de juliol s’obrirà a públic familiar per a nens a partir de 3 anys sols o acompanyats, en horari de 12 a 14 horas.

“El arte es la mejor aliada de los discapacitados porque no distingue, es la disciplina más integradora e inclusiva que hay”. Así presentó Mercé Luz Arqué, la exposición “El mundo que fluye. Dos miradas sobre una misma realidad”, que ayer se inauguró en el segundo piso del Marco. Acoge obra de 22 artista, 21 de ellos con alguna disfunción, seleccionada en cinco bienales organizadas por la Fundación Once.

Invidentes que fotografían paisajes o que pintan figuras; un autista que superponen una y otra vez una misma frase para crear una imagen; un depresivo que desenfoca el objetivo para recrear el alzheimer; un enfermo de esclerosis múltiple que derrocha color sobre el lienzo o un mujer con síndrome de Down que enreda cuerdas hasta lograr una escultura. Son Pete Ecket, Dan Miller, Pérez-Mínguez, Gonzalo Torné y Judith Scott, personas capaces de transmitir una idea o un sentimiento a través de la creación. Todos ellos, menos Belén Serrano que fotografía niñas ciegas, tienen discapacidades físicas, sensoriales, intelectuales o enfermedades mentales. Sin embargo, no les impide fotografíar, pintar, esculpir e imaginar una pieza que ha acabado expuesta en un museo.

“El mundo que fluye” ofrece dos miradas sobre una misma realidad: la del artista y la del espectador, e invita a que dialoguen.

La exposición llega a Vigo después de recorrer Barcelona, Alicante, San Sebastián, Coruña y Badajoz. Va acompañada de un programa educativo para escolares y público infantil que incide en la aceptación de la diversidad y en la eliminación de barreras físicas y psicológicas. Los talleres para colegios se desarrollarán hasta el 22 de junio; a partir de ese día y hasta el 29 de julio se abrirá a público familiar para niños a partir de 3 años solos o acompañados, en horario de 12 a 14 horas.n

 

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:
http://www.atlantico.net/articulo/vigo/arte-y-creacion-no-saben-discapacidades/20160604011802534202.html

TRADUÏT AUTOMÁTICAMENT PER:
GOOGLE CHROME

 

 

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAIDA DE:
http://www.atlantico.net/articulo/vigo/arte-y-creacion-no-saben-discapacidades/20160604011802534202.html

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content