- El sinistre va poder ser degut a un curtcircuit que va provocar «greus cremades» a la dona, de 63 anys d’edat
- Els empleats del centre van usar fins a sis extintors després de la sobtada combustió d’una «cadira canviada fa un any»
- El siniestro pudo deberse a un cortocircuito que provocó «graves quemaduras» a la mujer, de 63 años de edad
- Los empleados del centro usaron hasta seis extintores tras la súbita combustión de una «silla cambiada hace un año»
Una dona de 63 anys ha mort després que hagi cremat la seva cadira de rodes elèctrica al municipi de Chirivel , a la província d’Almeria.
Una portaveu del 112 d’Andalusia ha informat a Efe que sobre les 21:30 hores d’aquest dimarts el 061 va alertar del sinistre ocorregut en una residència d’avis de la localitat.El 061 va sol·licitar el suport de la Guàrdia Civil i els Bombers , que van acudir fins al lloc. Finalment no va ser possible fer res per salvar la vida de la dona, que va morir perquè el foc havia ocasionat «greus cremades» en el seu cos.
El director de la residència d’ancians, Miguel Ángel González , ha indicat que l’accident va poder ser degut a un «curtcircuit» que, per motius que encara es desconeixen, va fer que la cadira «comencés a cremar de sobte» sense possibilitat que el foc es sufoqués .
En declaracions a Europa Press, el director, que ha lamentat els fets, ha precisat que poc després de les 21:15 hores, després del sopar, la resident va ser conduïda fins a un dels quatre patis interiors amb què compta la residència a la espera de ser pujada a la seva habitació mentre es acompanyava altres interns del centre, de caràcter privat i especialitzat enmalalties neurodegeneratives .
Va ser una de les supervisores que acompanyaven la dona la que es va adonar que « de sobte va començar a cremar la cadira» per la part baixa, de manera que, segons ha abundat, va tractar de sufocar les flames alhora que avisava a altres treballadors de la residència per a ser ajudada. «Es van emprar fins a sis extintors », ha assegurat el director.
Així, es va donar avís a efectius sanitaris, als bombers de Basa (Granada) ia la Guàrdia Civil, segons marca el protocol. Van ser els bombers els que van intervenir per evitar que la cadira de roda seguís cremant mentre que la dona era evacuada pels serveis mèdics, encara que va morir en el moment en què es realitzava el seu trasllat davant les greus ferides que presentava.
«La cadira era nova , es va canviar l’any passat», segons ha afegit González, qui espera que l’informe de la Guàrdia Civil permeti aclarir els motius pels quals la cadira, que és el mitjà que la dona feia servir «des de petita» per poder desplaçar-se, es va incendiar.
Una mujer de 63 años ha fallecido después de que haya ardido su silla de ruedas eléctrica en el municipio de Chirivel, en la provincia de Almería.
Una portavoz del 112 de Andalucía ha informado a Efe de que sobre las 21:30 horas de este martes el 061 alertó del siniestro ocurrido en una residencia de ancianos de la localidad.
El 061 solicitó el apoyo de la Guardia Civil y los Bomberos, que acudieron hasta el lugar. Finalmente no fue posible hacer nada para salvar la vida de la mujer, que murió porque el fuego había ocasionado «graves quemaduras» en su cuerpo.
El director de la residencia de ancianos, Miguel Ángel González, ha indicado que el accidente pudo deberse a un «cortocircuito» que, por motivos que aún se desconocen, hizo que la silla «empezara a arder de pronto» sin posibilidad de que el fuego se sofocara.
En declaraciones a Europa Press, el director, que ha lamentado los hechos, ha precisado que poco después de las 21:15 horas, tras la cena, la residente fue conducida hasta uno de los cuatro patios interiores con los que cuenta la residencia a la espera de ser subida a su habitación mientras se acompañaba a otros internos del centro, de carácter privado y especializado en enfermedades neurodegenerativas.
Fue una de las supervisoras que acompañaban a la mujer la que se percató que «de repente empezó a arder la silla» por la parte baja, por lo que, según ha abundado, trató de sofocar las llamas al tiempo que avisaba a otros trabajadores de la residencia para ser ayudada. «Se emplearon hasta seis extintores», ha asegurado el director.
Así, se dio aviso a efectivos sanitarios, a los bomberos de Baza (Granada) y a la Guardia Civil, según marca el protocolo. Fueron los bomberos quienes intervinieron para evitar que la silla de rueda siguiera ardiendo mientras que la mujer era evacuada por los servicios médicos, aunque murió en el momento en el que se realizaba su traslado ante las graves heridas que presentaba.
«La silla era nueva, se cambió el año pasado», según ha añadido González, quien espera que el informe de la Guardia Civil permita esclarecer los motivos por los que la silla, que es el medio que la mujer usaba «desde pequeña»para poder desplazarse, se incendió.
INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:
http://sevilla.abc.es/andalucia/almeria/sevi-fallece-mujer-incendiarse-silla-ruedas-almeria-201608100814_noticia.html
TRADUÏT AUTOMÁTICAMENT PER:
GOOGLE CHROME
INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAIDA DE:
http://sevilla.abc.es/andalucia/almeria/sevi-fallece-mujer-incendiarse-silla-ruedas-almeria-201608100814_noticia.html