Ja han passat dinou anys des que es va celebrar la primera edició de la campanya ‘Busti zaitez-Mulla’t’ per sensibilitzar la ciutadania sobre la esclesoris múltiple.2016 no anava a ser menys i serà el proper 10 de juliol, diumenge, quan tots els que vulguin podran donar un parell de braçades per aquesta malaltia del sistema nerviós central en les platges o piscines de tot Euskadi.

Amb l’objectiu de presentar aquesta activitat a la ciutadania s’han reunit avui en el marc incomparable de la badia de la Concha, on tindrà lloc l’acte principal de la setmana que ve, la diputada de polítiques socials Maite Peña, la presidenta de ADEMGI – associació guipuscoana d’esclerosi múltiple de l’Hospital Donostia-Biodonostia- i el doctor Javier Olaskoaga.

Segons ha resumit Olaskoaga “a Guipúscoa hi ha set-cents afectats del total de 2.500 d’Euskadi. A més, cada cinc hores es diagnostica un nou cas d’escleroris múltiple a l’estat i al nostre territori hi ha uns 25 casos nous a l’any”.

Ya han pasado diecinueve años desde que se celebró la primera edición de la campaña ‘Busti zaitez-Mójate’ para sensibilizar a la ciudadanía sobre la esclesoris múltiple. 2016 no iba a ser menos y será el próximo 10 de julio, domingo, cuando todos los que quieran podrán dar un par de brazadas por esta enfermedad del sistema nervioso central en las playas o piscinas de todo Euskadi.

Con el objetivo de presentar esta actividad a la ciudadanía se han reunido hoy en el marco incomparable de la bahía de La Concha, donde tendrá lugar el acto principal de la semana que viene, la diputada de políticas sociales Maite Peña, la presidenta de Ademgi -asociación guipuzcoana de esclerosis múltiple del Hospital Donostia-Biodonostia- y el doctor Javier Olaskoaga.

Según ha resumido Olaskoaga “en Gipuzkoa hay setecientos afectados del total de 2.500 de Euskadi. Además, cada cinco horas se diagnostica un nuevo caso de escleroris múltiple en el estado y en nuestro territorio hay unos 25 casos nuevos al año”.

 

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:
http://www.diariovasco.com/sociedad/201607/01/chapuzon-esclerosis-multiple-20160701120059.html

TRADUÏT AUTOMÁTICAMENT PER:
GOOGLE CHROME

 

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAIDA DE
http://www.diariovasco.com/sociedad/201607/01/chapuzon-esclerosis-multiple-20160701120059.html

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content