La Federació d’Associacions de Castella i Lleó d’Esclerosi Múltiple (Facalem) ha organitzat a Valladolid una jornada commemorativa per dimecres que ve, 23 de maig, sota el lema ”El futuro se construye sumando esfuerzos’, en coincidència amb la celebració del Dia Mundial d’aquesta malaltia.La Federación de Asociaciones de Castilla y León de Esclerosis Múltiple (Facalem) ha organizado en Valladolid una jornada conmemorativa para el próximo miércoles, 23 de mayo, bajo el lema ‘El futuro se construye sumando esfuerzos’, en coincidencia con la celebración del Día Mundial de esta enfermedad.

Segons han informat a Europa Press fonts de l’organització, l’acte es desenvoluparà en la Conselleria de Sanitat i l’entrada al mateix serà lliure i gratuïta.

La jornada arrencarà a les 17.30 hores i en la inauguració participaran la directora tècnica d’Atenció Especialitzada, Silvia Fernández Calderón; un representant de la Gerència Regional de Serveis Socials, i la tècnic responsable del Pla d’Accessibilitat de la Regidoria d’Acció Social de la capital, Belén Molinero.

A continuació serà el torn de les conferencies ‘Necessitats sanitàries dels malalts d’Esclerosi Múltiple’, impartida per la doctora de l’Hospital Clínic de Valladolid Téllez Lara, i ‘El manteniment de la força i qualitat de vida dels malalts d’Esclerosi Múltiple’, del doctor De Pau de la Universitat de León (ULE).

A les 19.30 es procedirà a la lectura del manifest, amb el qual es tancarà la jornada.

Les mateixes fonts han insistit que “és prioritari” que, “de forma transversal”, es dediquin “més esforços” per millorar la seva qualitat de vida “fins a donar amb una solució definitiva”, per la qual cosa han demandat que es consideri la problemàtica associada a l’Esclerosi Múltiple en les polítiques i iniciatives com el compliment de l’acordat al Congrés dels Diputats en l’anterior legislatura.

MÉS FONS
 
Així mateix, han sol·licitat que es destinin més fons a l’atenció d’aquests pacients a Espanya, ja que “són una inversió de futur en salut per els qui la pateixen i econòmica per a tota la societat”; més investigació “per acabar definitivament amb aquesta malaltia”; que es generi, estigui disponible i sigui compartida una informació fiable i completa sobre ella”.

  Al fil d’això últim, han reclamat també la creació d’un Observatori de l’Esclerosi Múltiple que permeti obtenir dades “reals i fiables” sobre la malaltia a Espanya i “avançar en el coneixement de la realitat” dels pacients, així com una Estratègia de Malalties Neurodegenerativas en el Sistema Nacional de Salut.

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:

http://www.europapress.es/castilla-y-leon/noticia-valladolid-celebrara-dia-mundial-esclerosis-multiple-lema-futuro-construye-sumando-esfuerzos-20120521173758.html

TRADUÏT AUTOMÁTICAMENT PER:
http://www.apertium.org/index.php?id=translatetext

   Según han informado a Europa Press fuentes de la organización, el acto se desarrollará en la Consejería de Sanidad y la entrada al mismo será libre y gratuita.

   La jornada arrancará a las 17.30 horas y en la inauguración participarán la directora técnica de Atención Especializada, Silvia Fernández Calderón; un representante de la Gerencia Regional de Servicios Sociales, y la técnico responsable del Plan de Accesibilidad de la Concejalía de Acción Social de la capital, Belén Molinero.

   A continuación será el turno de las conferencias ‘Necesidades sanitarias de los enfermos de Esclerosis Múltiple’, impartida por la doctora del Hospital Clínico de Valladolid Téllez Lara, y ‘El mantenimiento de la fuerza y calidad de vida de los enfermos de Esclerosis Múltiple’, del doctor De Paz de la Universidad de León (ULE).

   A las 19.30 se procederá a la lectura del manifiesto, con el que se cerrará la jornada.

   Las mismas fuentes han insistido en que “es prioritario” que, “de forma transversal”, se dediquen “más esfuerzos” para mejorar su calidad de vida “hasta dar con una solución definitiva”, por lo que han demandado que se considere la problemática asociada a la Esclerosis Múltiple en las políticas e iniciativas como el cumplimiento de lo acordado en el Congreso de los Diputados en la anterior legislatura.

MÁS FONDOS

   Asimismo, han solicitado que se destinen más fondos a la atención de estos pacientes en España, puesto que “son una inversión de futuro en salud para quienes la padecen y económica para toda la sociedad”; más investigación “para acabar definitivamente con esta enfermedad”; que se genere, esté disponible y sea compartida una información fiable y completa sobre ella”.

   Al hilo de esto último, han reclamado también la creación de un Observatorio de la Esclerosis Múltiple que permita obtener datos “reales y fiables” sobre la enfermedad en España y “avanzar en el conocimiento de la realidad” de los pacientes, así como una Estrategia de Enfermedades Neurodegenerativas en el Sistema Nacional de Salud.

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAÍDA DE:

http://www.europapress.es/castilla-y-leon/noticia-valladolid-celebrara-dia-mundial-esclerosis-multiple-lema-futuro-construye-sumando-esfuerzos-20120521173758.html

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content