Disciplina i constància. Són la base per a qualsevol malalt d’esclerosi múltiple. Així ho reconeix, per exemple, Beatriz Blanco, malalta d’esclerosi múltiple . “Ens hem de moure. Encara que no ho facis cada dia, t’has de moure sortint cada dia al carrer i fent una mica d’exercici”.

Aquesta malaltia és la segona causa de discapacitat en les persones entre 20 i 40 anys . Un 70% dels que la pateixen acaba tenint problemes de mobilitat.

Irene Bartolomé, fisioterapeuta, recorda que aquesta malaltia “afecta els membres superiors en activitats com cordar un botó, escriure, fer servir l’ordinador ocoger objectes”.

Gràcies a la investigació apareixen nous fàrmacs, encara que no tots els pacients tenen el mateix accés. Per aquest motiu, Alberto Morell , Cap del Servei de Farmàcia de l’Hospital de la Princesa reconeix que han “fer un esforç per tractar que aquests medicaments s’usin i els nous avenços arribin aviat als pacients”.

Per la seva banda, Rafael Arroyo, Neuròleg , creu que aquests nous medicaments “poden millorar en alguns pacients la qualitat de vida, en el sentit de ser més ràpids a l’hora de desplaçar-se”. Els malalts tenen por que, amb les retallades en investigació, també disminueixi l’aparició de nous medicaments que millorin la seva qualitat de vida.

INFORMACIÓ ORIGINAL EXTRETA DE:

http://salud.rtvcyl.es/RTVCYLfichaNoticia.cfm/SALUD/20130103/
disciplina/constancia/base/cualquier/enfermo/esclerosis/multiple/00360848-0A1A-72D5-9E6403ADB03F9D62

 

TRADUÏT AUTOMÀTICAMENT PER:
LA BARRA DE GOOGLE

Disciplina y constancia. Son la base para cualquier enfermo de esclerosis múltiple. Así lo reconoce, por ejemplo, Beatriz Blanco, enferma de esclerosis múltiple. “Hay que moverse. Aunque no lo hagas a diario, te tienes que mover saliendo todos los días a la calle y haciendo un poquito de ejercicio”.

Esta enfermedad es la segunda causa de discapacidad en las personas entre 20 y 40 años. Un 70% de los que la padecen acaba teniendo problemas de movilidad.

Irene Bartolomé, fisioterapeuta, recuerda que esta enfermedad “afecta a los miembros superiores en actividades como abrocharse un botón, escribir, manejar el ordenador ocoger objetos”.

Gracias a la investigación aparecen nuevos fármacos, aunque no todos los pacientes tienen el mismo acceso a ellos. Por este motivo, Alberto Morell, Jefe del Servicio de Farmacia del Hospital de la Princesa reconoce que deben “hacer un esfuerzo para tratar que estos medicamentos se usen y los nuevos avances lleguen pronto a los pacientes”.

Por su parte, Rafael Arroyo, Neurólogo, cree que estos nuevos medicamentos “pueden mejorar en algunos pacientes la calidad de vida, en el sentido de ser más rápidos a la hora de desplazarse”.

Los enfermos temen que, con los recortes en investigación, también disminuya la aparición de nuevos medicamentos que mejoren su calidad de vida.

INFORMACIÓN ORIGINAL EXTRAÍDA DE:

http://salud.rtvcyl.es/RTVCYLfichaNoticia.cfm/SALUD/20130103/
disciplina/constancia/base/cualquier/enfermo/esclerosis/multiple/00360848-0A1A-72D5-9E6403ADB03F9D62

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Skip to content